دانلود فایلی با مشخصات خلاقیت 16 ص

خلاقیت 16 ص

ارتباط با ما

دانلود


خلاقیت 16 ص
دانلود فایلی با مشخصات خلاقیت 16 ص نام فایل : خلاقیت 16 ص فرمت : .doc تعداد صفحه/اسلاید : 18 حجم : 62 کیلوبایت خلاصه از ديدگاه روانشناسي خلاقيت ذاتي نيست بلكه قوه خلاقه از كودكي در اكثر افراد وجود دارد . خانواده ، جامعه و آموزش و پرورش هر كدام بسته به سهم خود باعث شكوفا شدن آن مي شوند. در خانواده والدين مي توانند با در اختيار قراردادن فرصت هاي لازم به كودكان محيطي با اطمينان خاطر و آرامش رواني كافي براي آنها ايجاد كنند و اعتماد به نفس آنان را بالا ببرند. بر اساس تحقيقات مشخص شده است كه اوج خلاقيت در دوران كودكي است پس والدين بايد مانع از سئوال كردن ، كنجكاوي كودكان نشوند و آنان را تحقير و تمسخر نكنند چرا كه باعث افت اين استعداد در آنان مي شود. نقش معلم در پرورش خلاقيت بسيار حائز اهميت است اگر دانش آموزي جواب سئوال را مانند جواب معلم يا كتاب ندهد و از نيروي ذهن خود كمك بگيرد اين خود يك خلاقيت است و معلم نبايد پرخاشگري بكند. راهكارهايي كه يك معلم مي تواند براي ايجاد خلاقيت در كلاس استفاده كند متفاوتند اما راهكاري را كه من در كلاسهاي خود تجربه كرده ام استفاده از پرسش هاي واگرا است سئوالاتي كه در واقع اعمال هوشي را منعكس مي كنند و با توجه به اطلاعات حتي ضعيف دانش آموز به راحتي انديشه و فكري جديد را به وجود مي آورد. همچنين دروسي مانند هنر كه بسيار كم رنگ در دروس آموزشي دانش آموزان به چشم مي خورد بسيار تاثير گذار در خلاقيت آنان است. از طرفي امكانات و تجهيزات هم مي توانند در پرورش خلاقيت موثر باشد به طور مثال اگر كتب درسي مدارس تفكيك بشوند و بر حسب موقعيت بومي و منطقه اي دانش آموزان و يا بر حسب استعداد دانش آموز از لحاظ هوش در اختيار آنان قرار بگيرد مي توانند بسيار موثر باشد . همچنين آشنايي دانش آموزان با مراكز علمي و تحقيقاتي موجود در كشور ، گردش هاي علمي هدفدار ، به روز بودن اطلاعات معلمين در زمينه هاي آموزش هاي خلاقيت كه در كشورهاي پيشرفته تدريس مي شود، آموزش والدين ، فعاليت هاي خارج از كلاس ، و بسياري مسائل ديگر همگي تاثير گذار در پرورش خلاقيت در بين دانش آموزان مي باشد در پايان نبايد فراموش كنيم كه براي ايجاد خلاقيت در بين دانش آموزان تنها حرف زدن كافي نيست بلكه مسئولين و علي الخصوص آموزش و پرورش به عنوان نهادي تربيتي و آموزشي نقش مهمي را ايفا كند و بايستي در اين زمينه بسيار سرمايه گذاري كند و بهره انجام آن هم آني نيست كه بلافاصله نتايج آن را مشاهده كند. مقدمه با پيشرفت روزافزون دانش و تكنولوژي و جريان گسترده اطلاعات ، امروزه جامعة ما نيازمند آموزش مهارت هايي است كه با كمك آن بتواند همگام با توسعه علم و فناوري به پيش برود. هدف بايد پرورش انسان هايي باشد كه بتواند با مغزي خلاق با مشكلات رو به رو شده و به حل آن بپردازند. به گونه اي كه انسان ها بتوانند به خوبي با يكديگر ارتباط بر قرار كرده و با بهره گيري از دانش جمعي و توليد افكار نو مشكلات را از ميان بردارند. هيچ كس قادر نيست به ميزان اطلاعات واقعي هر كس كه در گوشه ذهن او نهفته است پي ببرد . اين اطلاعات زماني به حركت در مي آيد كه انگيزه اي قوي سبب رها شدن آن به بيرون ذهن مي شود در اين مرحله انسانها به سرنوشت يكديگر حساسند و در جهت رشد يكديگر مي كوشند و در نهايت سبب مي شود جرياني از علم و دانش و تجربيات ميان آنها جاري شود كه همين امر زمينه ساز نوآوري و خلاقيت در تمام دوران هاست اما غنا و عظمت آن را مديون گروه كوچكي از انسان ها هستيم كه كاشف ، مخترع ، هنرمند يا متفكر ناميده مي شود . از كشف آتش تا اختراع راديو و سفينه هاي فضايي ، از نقاشي هاي ديواري در غارها تا آثار هنرمنداني نظير كمال الملك و پيكاسو و از اولين آثار مكتوب نانوشته ها تا سرودهاي فردوسي و شكسپير همه محصول كار و انديشه جمع كوچكي از بشريت است. خلاقيت خلاقيت را مي توان نوعي توانايي دانست كه به ايجاد چيزي منجر مي گردد . در گذشته وجود قوه خلاقه را در افراد موهبت الهي مي دانستند و بر اين باور كه فرد خلاق از ابتدا داراي اين قدرت است و آموزش در اين مورد هيچ نقشي ايفا نخواهد كرد اگر چنين باشد نظام تعليم و تربيت بايد در سطح جهان فقط تعداد معدودي هنرمند خلاق و ارزشمند و افراد با استعداد پرورش دهد. اگر خلاقيت ذاتي باشد هوش هم بايد از ابتدا ثابت باشد. بنابراين اصلاً آموزش و پرورش در اين مورد نقشي ندارد و هيچ چيز از طريق آموزش ياد گرفته نمي شود و نيز هيچ فرصتي براي شكوفا شدن استعدادهاي خلاق در دانش آموزان نداريم ولي بايد گفت امروزه چارچوب روان شناسي به ما اجازه مي دهد كه بر اين عقيده باشيم كه فرآيند خلاقيت ذاتي نيست. همين فرآيند روان شناسي به ما اجازه مي دهد كه بگوييم در اكثر افراد از كودكي قوه خلاقه وجود دارد و در طي سالهاي متمادي افراد بنا به هر دليل ياد مي گيرند كه خلاق نباشند. در واقع آموزش دبستاني در مرحله اول و در مراحل بعدي والدين و در نهايت جامعه از آنها مي خواهد اين گونه نباشند. تعريف خلاقيت از خلاقيت تعريف هاي زيادي شده است در اينجا برخي از تعاريف مهم را مورد بررسي قرار مي دهيم : خلاقيت يعني تلاش براي ايجاد يك تغيير هدف دار در توان اجتماعي يا اقتصادي سازمان. خلاقيت بكارگيري توانايي هاي ذهني براي ايجاد يك فكر يا مفهوم جديد است. خلاقيت عبارتست از طي كردن راهي تازه يا پيمودن يك راه طي شده قبلي به طرزي نوين. ويژگي هاي تفكر خلاق ...

خلاقیت 16 ص   درحال پردازش درخواست لطفا منتظر بمانید ... منو صفحه اصلی درباره ما پشتیبانی خرید تماس با ما آرشیو مطالب سایتمقایسه و بررسی محصولات آرشیو محصولات فایلیپروژهپیوند ها فروشگاه ساز رایگان فروش فایل فورکیاامکانات فروشگاه ساز و سایت ساز فورکیامنبعدیجی کالادی پدزخرید ساعت مچیراهنمای خرید حلقه نامزدیراهنمای خرید ریش تراشراهنمای خرید دوربین فیلم برداریراهنمای خرید میکروسکوپراهنمای خرید لنز دوربینکتاب و کتابخوانیراهنمای خرید دوچرخهراهنمای خرید کفش کوهنوردیراهنمای خرید چوب ماهیگیریراهنمای خرید انگشترراهنمای خرید دستبند طلاراهنمای خرید گردنبند طلاراهنمای خرید جاروبرقیراهنمای خرید مانیتور گیمینگراهنمای خریداسپیکر بلوتوثیراهنمای خرید پرینترراهنمای خرید هارد SSDراهنمای خرید رم کامپیوترراهنمای خرید کارت گرافیکخرید رم کامپیوترراهنمای خرید کیسخرید هارد اکسترنالراهنمای خرید مودمخرید مانیتورآمار بازدید بازدید امروز : 50 بازدید دیروز : 583 بازدید کل : 859731 آرشیو محصولات فایلیپروژهخلاقیت 16 ص خلاقیت 16 صنام فایل : خلاقیت 16 ص فرمت : .doc تعداد صفحه/اسلاید : 18 حجم : 62 کیلوبایت خلاصه از ديدگاه روانشناسي خلاقيت ذاتي نيست بلكه قوه خلاقه از كودكي در اكثر افراد وجود دارد . خانواده ، جامعه و آموزش و پرورش هر كدام بسته به سهم خود باعث شكوفا شدن آن مي شوند. در خانواده والدين مي توانند با در اختيار قراردادن فرصت هاي لازم به كودكان محيطي با اطمينان خاطر و آرامش رواني كافي براي آنها ايجاد كنند و اعتماد به نفس آنان را بالا ببرند. بر اساس تحقيقات مشخص شده است كه اوج خلاقيت در دوران كودكي است پس والدين بايد مانع از سئوال كردن ، كنجكاوي كودكان نشوند و آنان را تحقير و تمسخر نكنند چرا كه باعث افت اين استعداد در آنان مي شود. نقش معلم در پرورش خلاقيت بسيار حائز اهميت است اگر دانش آموزي جواب سئوال را مانند جواب معلم يا كتاب ندهد و از نيروي ذهن خود كمك بگيرد اين خود يك خلاقيت است و معلم نبايد پرخاشگري بكند. راهكارهايي كه يك معلم مي تواند براي ايجاد خلاقيت در كلاس استفاده كند متفاوتند اما راهكاري را كه من در كلاسهاي خود تجربه كرده ام استفاده از پرسش هاي واگرا است سئوالاتي كه در واقع اعمال هوشي را منعكس مي كنند و با توجه به اطلاعات حتي ضعيف دانش آموز به راحتي انديشه و فكري جديد را به وجود مي آورد. همچنين دروسي مانند هنر كه بسيار كم رنگ در دروس آموزشي دانش آموزان به چشم مي خورد بسيار تاثير گذار در خلاقيت آنان است. از طرفي امكانات و تجهيزات هم مي توانند در پرورش خلاقيت موثر باشد به طور مثال اگر كتب درسي مدارس تفكيك بشوند و بر حسب موقعيت بومي و منطقه اي دانش آموزان و يا بر حسب استعداد دانش آموز از لحاظ هوش در اختيار آنان قرار بگيرد مي توانند بسيار موثر باشد . همچنين آشنايي دانش آموزان با مراكز علمي و تحقيقاتي موجود در كشور ، گردش هاي علمي هدفدار ، به روز بودن اطلاعات معلمين در زمينه هاي آموزش هاي خلاقيت كه در كشورهاي پيشرفته تدريس مي شود، آموزش والدين ، فعاليت هاي خارج از كلاس ، و بسياري مسائل ديگر همگي تاثير گذار در پرورش خلاقيت در بين دانش آموزان مي باشد در پايان نبايد فراموش كنيم كه براي ايجاد خلاقيت در بين دانش آموزان تنها حرف زدن كافي نيست بلكه مسئولين و علي الخصوص آموزش و پرورش به عنوان نهادي تربيتي و آموزشي نقش مهمي را ايفا كند و بايستي در اين زمينه بسيار سرمايه گذاري كند و بهره انجام آن هم آني نيست كه بلافاصله نتايج آن را مشاهده كند. مقدمه با پيشرفت روزافزون دانش و تكنولوژي و جريان گسترده اطلاعات ، امروزه جامعة ما نيازمند آموزش مهارت هايي است كه با كمك آن بتواند همگام با توسعه علم و فناوري به پيش برود. هدف بايد پرورش انسان هايي باشد كه بتواند با مغزي خلاق با مشكلات رو به رو شده و به حل آن بپردازند. به گونه اي كه انسان ها بتوانند به خوبي با يكديگر ارتباط بر قرار كرده و با بهره گيري از دانش جمعي و توليد افكار نو مشكلات را از ميان بردارند. هيچ كس قادر نيست به ميزان اطلاعات واقعي هر كس كه در گوشه ذهن او نهفته است پي ببرد . اين اطلاعات زماني به حركت در مي آيد كه انگيزه اي قوي سبب رها شدن آن به بيرون ذهن مي شود در اين مرحله انسانها به سرنوشت يكديگر حساسند و در جهت رشد يكديگر مي كوشند و در نهايت سبب مي شود جرياني از علم و دانش و تجربيات ميان آنها جاري شود كه همين امر زمينه ساز نوآوري و خلاقيت در تمام دوران هاست اما غنا و عظمت آن را مديون گروه كوچكي از انسان ها هستيم كه كاشف ، مخترع ، هنرمند يا متفكر ناميده مي شود . از كشف آتش تا اختراع راديو و سفينه هاي فضايي ، از نقاشي هاي ديواري در غارها تا آثار هنرمنداني نظير كمال الملك و پيكاسو و از اولين آثار مكتوب نانوشته ها تا سرودهاي فردوسي و شكسپير همه محصول كار و انديشه جمع كوچكي از بشريت است. خلاقيت خلاقيت را مي توان نوعي توانايي دانست كه به ايجاد چيزي منجر مي گردد . در گذشته وجود قوه خلاقه را در افراد موهبت الهي مي دانستند و بر اين باور كه فرد خلاق از ابتدا داراي اين قدرت است و آموزش در اين مورد هيچ نقشي ايفا نخواهد كرد اگر چنين باشد نظام تعليم و تربيت بايد در سطح جهان فقط تعداد معدودي هنرمند خلاق و ارزشمند و افراد با استعداد پرورش دهد. اگر خلاقيت ذاتي باشد هوش هم بايد از ابتدا ثابت باشد. بنابراين اصلاً آموزش و پرورش در اين مورد نقشي ندارد و هيچ چيز از طريق آموزش ياد گرفته نمي شود و نيز هيچ فرصتي براي شكوفا شدن استعدادهاي خلاق در دانش آموزان نداريم ولي بايد گفت امروزه چارچوب روان شناسي به ما اجازه مي دهد كه بر اين عقيده باشيم كه فرآيند خلاقيت ذاتي نيست. همين فرآيند روان شناسي به ما اجازه مي دهد كه بگوييم در اكثر افراد از كودكي قوه خلاقه وجود دارد و در طي سالهاي متمادي افراد بنا به هر دليل ياد مي گيرند كه خلاق نباشند. در واقع آموزش دبستاني در مرحله اول و در مراحل بعدي والدين و در نهايت جامعه از آنها مي خواهد اين گونه نباشند. تعريف خلاقيت از خلاقيت تعريف هاي زيادي شده است در اينجا برخي از تعاريف مهم را مورد بررسي قرار مي دهيم : خلاقيت يعني تلاش براي ايجاد يك تغيير هدف دار در توان اجتماعي يا اقتصادي سازمان. خلاقيت بكارگيري توانايي هاي ذهني براي ايجاد يك فكر يا مفهوم جديد است. خلاقيت عبارتست از طي كردن راهي تازه يا پيمودن يك راه طي شده قبلي به طرزي نوين. ويژگي هاي تفكر خلاق ...

مبلغ قابل پرداخت 32,500 تومان توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.نام و نام خانوادگیایمیلموبایلتصویر امنیتی پرداخت توسط بانک سایر بانکها بانک پارسیان بانک ملت پرداخت و دانلود     پشتیبانی خرید برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید   انتشار : ۸ مهر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 86 فیسبوکگوگل پلاسلینکدینتویترکلوبفیسنما × Close گزارش تخلف (در صورت وجود مشکل توضیح دهید تا رسیدگی شود) از ارسال گزارشات پی در پی و بدون دلیل جدا خودداری فرمایید.نام و نام خانوادگیایمیلتوضیحاتتصویر امنیتی را وارد نماییدارسال گزارش محبوب ترین ها ويندوز 98 و 2000 بورس اوراق بهادار تهران 25 ص تاريخچه روانشانسي رشد 37ص پلها 20 ص پسآبهاي صنعتي 14 ص پنيرسازي در اسكاتلند تاريخچه عكاسي 5 ص پروژه کارآفرینی 18 ص مدیریت دانش 15 ص قانون لنز پرفروش ترین ها معرفی روشهای نوین مدیریت 22 ص عوامل توسعه پايدار شهري 46 ص تأسيس شركت حسابرسي (پروژه كارآفريني رشته حسابداري) تابعيت و اعمال سيستم خون و خاك در آن (حقوقي) همسر آزاری کامل آئين گفتگو ميان ايرانيان باستان مورچگان شايعترين آسيبهاي ورزشي در رشته فوتبال 11 ص حکمرانی خوب مفهومی نو در مدیریت دولتی 14 ص دینامیک حرکت تاريخچه هوش مصنوعي 60 ص كميسيون بند 20 ماده 55 قانون شهرداريها 11 ص تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد         

👇 دیگر دسته بندی ها👇

✅فایل های دیگر✅

علوم انسانی

فنی مهندسی

علوم پایه

پزشکی

هنر

اخبار

محصولات

کسب و کار

سرگرمی

#️⃣ برچسب های فایل خلاقیت 16 ص

خلاقیت 16 ص

دانلود خلاقیت 16 ص

خرید اینترنتی خلاقیت 16 ص

👇🏞 تصاویر 🏞